Tourn statistik

onsdag 17 augusti 2011

Julkortsutmaning nr 8

 Nästa julkortsutmaning från Scrapbutiken ska man utgå från den här skissen.


Tycker det är kul med dessa utmaningar och det inspirerar även till fler julkort, så om det ska fortsätta så här så behöver jag inte göra några julkort i december. Har redan fått upp ett bra lager.

Här blev mitt resultat. Har använt lite papper från Panduro och lite spillbitar jag hittade. Hittade till och med en färdig färglagd bild som jag hade liggande så det var bara att sätta ihop.
Ljuset är en QK die som är en av mina favoriter. Det var det enda som tog lite tid att få till.
Fick anledning att testa en teknik som jag var nyfiken på. Har embossat hela ljusfatet med svart embossingpulver för att få en blank yta. Även ljuslågan och skenet är embossade. Blev riktig bra tycker jag. Det gäller att vara försiktig med fingrarna för det blir varmt, men jag lyckades undvika att bränna mig allt för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar