Tourn statistik

torsdag 3 augusti 2017

Bröllopskort

Kul att göra bröllopskort och testa lite nya leksaker.
Först en ny die med dubbelhjärtan som jag beställde just med tanke på bröllopskort.

Sedan har jag precis köpt Tim Holts Stamping platform. Den var perfekt för att stämpla brudparet från Vilda Stamps. Det tog 3 stämplingar innan jag var nöjd med täckningen.


Sedan testade jag att ha lite rester av folie på kanterna. Hade på bladguldslim lite slarvigt med en pensel och sedan var det bara att gnugga på folien flera gånger. Tog folie som jag redan använt till texter. Fick gnugga många gånger med bra att kunna använda restbitar.




Upptäckte en sak med stämplingsplattformen.
Om man sätter stämpeln i ytterkant så får man vara försiktig så man inte får färg på kanten till plattformen som står upp. Då blir det som för mig på baksidan av korten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar